Turkiet dag 1 och 2

Jaaa..... borta bra men hemma bäst?
NÄPP, jag tycker fortfarande det suger att komma hem efter en underbar semester.
Hade gärna stannat några veckor till.
För vi har haft det underbart.
En hel vecka tillsammans utan storhandlingar,matlagning,städning,tvättning,jobb och måsten.
Lägg till sol,bad,god mat och glada (för det mesta) barn på det.
Lovely!
En vecka spenderades i Sarigerme,Turkiet på superduperhotellet Suntopia Tropical.
För att göra det enklare att blogga, så har jag delat upp de olika dagarna i olika inlägg.
Idag tänkte jag berätta om dag 1, ankomstdagen (tisdag) och dag 2 (onsdag).

Vi började såklart på Landvetter flygplats en svintidig tisdagsmorgon;

Barnen var peppade och efter lite frukost och inhandling av bok och godis var det äntligen dags att gå på planet;

De fick varsin Bamsetidning att kika i på vägen;
 Och så var vi på väg;
 Allt flöt på bra och 3,5 timmar gick hyfsat fort ändå.
Vi landade i ett mulet,men varmt Turkiet, på flyglplatsen i Dalaman.
Efter endast 20 minuters transfer var vi framme på hotellet, där vi fick de obligatoriska
"Allinclusive-armbanden" och sedan checkade vi in rummet och Tommy kollade karta över hotellområdet =)

Efter att väskorna var levererade till rummen och safetyboxen installerad var det tvunget för barnen att provbada i poolerna.
Det mulna vädret och lunchtid gjorde att de fick prova i lugn och ro utan massa andra =)

Tyvärr var vi (jag och Tommy) alldeles för hungriga för att de skulle hinna bada jättelänge, till deras besvikelse.
Men efter lite mat gick det bättre för då var det tvunget att provsmaka glassen,krama Bamse och testa lekplatsen;

Där började det regna och vi flydde in till hotellets lekrum "Play Hotel" där de kunde leka, medan regnet vräkte ner utanför;

Där satt vi ett tag medan regnet öste ner...
Till slut lyckades vi ta oss till hotellrummet igen för att göra oss i ordning för middagen.
Och sedan var det läggdags för hela familjen... efter en lång resa och stigit upp 3:30 på natten var man rätt slut. Tror att jag somnade 19:00 svensk tid (20:00 turkisk).. Zzzzz...

Dag 2, Onsdag

Efter en natt med ösregn och åska, vaknade vi upp till en gråmulen himmel.
Efter att ha intagit den alltför goda frukostbuffèn ville barnen hälsa på alla katterna, innan vi drog ner för att kolla in stranden;

Det började återigen regna och vi tog skydd inne i hotellets lilla simhall;

Man var lite smått deprimerad av detta oväder..MEN efter lunch, då sprack det upp och blev riktigt varmt och vi badade resten av den dagen....UNDERBART!

Det var verkligen underbart och efter en baddag relaxade vi med en drink i solen;
 Sedan vart det dusch och tillpiffning inför middagen på restaurangen som denna kväll hade turkisk tema;

Efter middagen tog vi en till tur till lekplatsen och träffade på denna krabaten =)

Detta var de två första dagarna på vår semestervecka.