En midsommarhelg i bilder

Redan midsommardagen! Va hände? Det gick riktigt fort.

Så - vad har vi haft för oss då kanske ni undrar . Eller så gör ni det inte för ni följer mig på instagram och vet EXAKT vad vi haft gör oss, eller så undrar ni inte för ni skiter i det. I vilket fall som helst så kommer en bildbomb från vår midsommarelg, varesig man vill eller inte 😉
På midsommarafton  hade vi tur med vädret fram till ca 16:30..varmt, skönt och inget regn. Vi strosade i stan och köpte polkagrisar och kollade in när de bakade dem, sen käkade vi en klassisk midsommarlunch samt dansade runt midsommarstången 😊

Riktig kul var det.. mina barn brukar inte vara så sugna på att dansa, men i år minsann 🙌🏼

Någonstans efter dansen kom ovädret vi alla väntat på. Regn, regn och regn. Så det blev till att häcka under tak resten av kvällen;

Det blev en väldigt lugn midsommarafton för vår del som slutade med att vi somnade till regnsmatter på taket ☔️

Idag, midsommardagen var det lite bättre.
Inget regn , sol och moln men dock väldigt mycket vind 😏
Men vi gick upp till stan även idag och där var det varmt och gött...Vi började med att fika på "Fiket"... 50-taligt och mysigt 👌🍒

Vi strosade runt lite till bland de mysiga husen, gick på Andrées Polarexpeditionsmuseum och köpte lite till polkagrisar 🍭🐖

Resten av midsommardagen blev det slapp i solstolen , Äventyrsgolf , restaurang i hamnen och lite kortspel;

Godnatt från en husvagn som snart blåser bort 🌪 #takemetooz

🍒 Årets husvagnspremiär 🍒

Tjooo!!!!

Äntligen lite långledigt igen 🙌🏼
Eftersom min huvudvärk är konstant och mitt tålamod vilar i frid någonstans långt nere bland krälande maskar så är det väldigt skönt.
Det borde vara lag på att aldrig jobba längre än midsommar.
Hur som helst är det ett jävla gnäll på mig nuförtiden, men denna helgen tänkte jag vända trenden och bli en bättre människa .
Därför (inte bara därför off course) tar vi vårt vrålåk till husvagn och drar och firar midsommar 🙌🏼

Förutom en grillakorvpaus på en rastplats så åkte vi raka vägen till destination.

Det blir en favorit i repris från midsommar 2015: Gränna 🍭

Första gången vi återkommer till samma camping. Just för att det är åt hållet inte alla andra åker på midsommar (läs västkusten/E6) och för att det är väldigt mysigt där 🤗
Och än så länge har vi det väldigt bra 💕
Vi har installerat oss, njutit av solnedgång , glass, kvällsgött och ledighet;

Ett helt perfekt avslut på denna arbetsveckan 👌🙏☀️

Bad, bad, bad

Även om vädret (såklart) ser ut att bli sämre när midsommarafton nalkas så är jag väldigt glad över att solen har visat sig en hel del det sista . Dock inte de dagarna vi behövde den som mest, men det är inget att hänga läpp för nu så här i efterhand.

Och eftersom man aldrig kan veta hur länge den stannar så gäller det att ta vara på varenda liten ynka jävla millisekund av solens strålar... allt annat är slöseri med tid.
Eftersom jag är badkrukan själv, men ändå hänger helst vid någon form av vatten varma dagar så är jag glad över att mina barn tar igen det med råge.
Så hela helgen har vi mellan kalas och husvagnsfix hängt vid diverse sjöar.
Helt underbart 💦💦💦💦💦

Helt fantastisk och som vanligt och ganska självklart fortsätter vi hålla tummarna för en vaaarm sommar ☀️☀️☀️☀️😊

Hey Baberiba

Ett av mina favorituttryck faktiskt .

Sammanfattar veckan som gått på ett klockrent sätt. Nu kommer jag upprepa närmaste tre veckorna på ungefär samma sätt : Ge mig semester snart !!
Nu är det nära.. så nära så det blir jobbigt.
Men för att liva upp stämningen denna regniga ont -i -halsen pissiga fredag så kan jag börja med att berätta om förra fredagen... för den var trevlig.
Vi hade studiedag på jobbet och efteråt drog vi på äventyr till Majorna och Escapehouse.

Jag var på riktigt LIVRÄDD innan vi gick in.

Det där med noll kontroll är inte riktigt min kopp av te och inte trånga utrymmen och läskiga saker heller.
Beskrivningen blev man ju inte lugnare av:

Men det var inte så farligt som jag trodde utan det var riktigt kul!

Vi klarade oss ut innan något läskigt hände 😅
Efteråt blev det middag på Tranquilo och en liten sväng till Grindstugan innan det var dags att dra sig hemåt och ladda för bröllopet;

Även igår, torsdag åkte jag till stan för lite trevligheter .

Äntligen var det dags för Sparvendate... dvs mina exkollegor.
Vi käkade på Pinchos tills vi inte fick behålla bordet mer, då tog vi ett glas i underbar kvällssol på Bar Himmel ;

Myspys!

Nästa date är redan bokad 🤗
Dagens After work är dock mindre glamourös; klubbad i soffan medan min klippa till make fixar burgare 🍔
Men nu mina vänner.. är det HELG!!!

Skolavslutning, Läderbröllop och kanotpaddling

Idag är det verkligen ingen vanlig dag för idag är det min och Tommys treåriga bröllopsdag (jag googlade och det verkar heta läderbröllop) ❤️❤️❤️

Det är också dagen då Anton slutar förskoleklass och Elvira slutar tvåan.
Dagen till ära tog vi ledigt för att umgås hela dagen.
Först i skolan med tårtkalas och fin sång i kyrkan...

Sedan gick vi hem för att käka lunch och packa kylväska och picnikkorg för en liten utflykt.... att paddla kanot i Vättlefjäll naturreservat. Något som min man gjort i många år när han var ung 😉 Kändes tryggt, för jag hade aldrig gett mig in på det själv. Och vi hade JÄTTEMYSIGT!

Det var hur fint som helst.. vi tog fikapauser och fiskade innan vi tillslut gjorde läger för att grilla och bada 🤗

En underbar, välbehövlig dag tillsammans ❤️ Nu är det nedräkning till semester ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

❤️The wedding ❤️

17-06-10

Det datumet blir en dag att minnas , dagen då Carina och Andreas gifte sig.
Precis vid havet, anlände de i båt för att viga sig. Och jag vet inte vad vädergudarna hade för sig för bara under vigseln öppnade himlen sig och regnet vräkte ner ☔️
Men det sägs ju att regn i brudkronan ger tur och de var så himla fina och regnet hade alla glömt bort när kramandet började,  middagen var serverad,alla fina tal hölls , och festen startade.
Tack för att vi fick dela denna dag med er 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Ångestlandning, nationaldagsfirande och more is less..

Hemma igen!

Men jag kan inte säga att det var helt smärtfritt.
Tegels terminal C var inte ett jätteroligt ställe att vänta på och landningen var den värsta jag varit med om. Jag brukar verkligen inte vara rädd för att flyga (bara lite blundig och smånervös vid landning) men nu var jag verkligen livrädd. Det var ryckigt, svängigt och läskiga ljud länge och mitt i allt började jag tänka på den suicidala piloten för ett par år sedan som trots allt var tysk 🙈
Med darrande läppar och bultande hjärta kom vi tillslut på fast mark och det kändes genast mycket bättre ❤️

Idag passade vi på att sova utan väckarklocka och det var riktigt gött och välbehövligt.

En tredjedel av familjen sov till klockan tio och den sista vaknade två timmar tidigare.
För er som känner oss behöver jag inte säga vem jag pratar om 😅
Nationaldagen till ära så bestämde vi oss för en utflykt till Gunnebo Slott dit också min mamma och pappa ville följa med på lite picnik och mys ☀️

En lagom liten utflykt en dag som denna efter en helg med milslånga Berlinpromenader.

Eftersom vi varni krokarna där husvagnen står tog vi vägen om den och tog med oss de nya stolarna och pimpade den ännu mer med diverse stickers...
More is less var det va 😬😬?
2,5 vecka till premiär.. vi längtar 👏🏼

Nu är snart denna långledighet slut.

Men det bästa är ju ändå att det redan är onsdag imorgon.
Whopp whopp!!

Så mycket historia ☮️❤️🙏... Och lite Lego

Idag ringde klockan hyfsat tidigt för att käka frulle och sedan traska till dagens första mål;

Legoland Discovery Center, Potsdamer Platzv vid Sony Center.
Synd att det regnade när vi skulle promenera de 40 minuterna bort.. MEN med lite lekar på vägen , en hint av Berlin Zoo och fantastiska omgivningar i Tiergarten med skydd av träden i parken så gick det helt okej (och ja, det KRYLLAR av kaniner i denna staden 🐰🐰🐰🐰🐰)  🌲🌳🌲

Något vi var glada för var att vi förköpt fast trackbiljetter hemifrån, vilket betyder att vi slapp lång kö i regnet och kunde smidigt gå in utan att behöva vänta länge .
Legoland Discovery Center får bra betyg 👍🏼
Det går inte att jämföra med riktiga Legoland,vilket vi var medvetna om före.
Men jag tycker det var bra och vi spenderade 2,5 timme där inne.
Det var ett miniland i form av Berlin, där man bla kunde riva muren, det var legobyggen, man kunde göra sin egen legofilm, två åkattraktioner, lekland, 4 D-biograf, bilbana där man kunde köra sina legobilbyggen, ett besök i "legofabriken " och såklart en legoshop;

När vi var helt nöjda med Lego fick Anton sig ett Lego City-set med bil och husvagn 👌
Vi var sugna på lunch och är tänkte att i Mall of Berlin fick säker någonting att äta.
Men helt otroligt- i en storstad som Berlin var alla ställen i hela gallerian stängda.
Helt sjukt.. till och med i lilla Partille , Tanum , Torp och whatever så är köpcentrumen öppna till kl 18 varje söndag.
Nä, ett stort minus- denna staden ska inte sova.
Hur som helst så fick vi tillslut i oss lunch på väg mot nästa mål.
På vägen dit var det fler påminnelser från muren.
Lite rester här och var och även stenar i marken som markerar vart muren stod;

Tillslut fick vi i alla fall käkat, när vi närmade oss Checkpoint Charlie .. där var allt öppet 😜🍴

Med mat i magen kunde vi utforska och läsa på om området runt omkring Checkpoint Charlie ;

Vidare på vår färd genom staden;

Fler murrester, en historielektion om Nazityskland, fika på Dunking Donut, Förintelsemonument, samt vägen tillbaks till hotellet , omsvidning till restaurangbesök och slutligen en drink i hotellbaren ;

Och angående  terrorattentaten i London igår, så tänkte man på det en del idag.
MYCKET poliser ute.. särskilt vid de stora turisttäta områdena och ambassaderna..kanske det alltid är inte vet jag.
Men jag vet att det kändes tungt att gå förbi brittiska ambassaden där det låg blommor
Och Union Jack flaggades på halv stång 💔😔

Och nu känns det både bra och dåligt att det blev sista kvällen här. Två heldagar räcker i storstadstempo.
Dock känns det som att jag kommer komma tillbaka, för Berlin är en stad jag gillar och hela stan osar historia och intressanta platser.
Så Auf wiederseen Berlin 👋🏼

Dont mention the war... eller en bildbomb från Berlin

Idag startade laddde vi upp inför dagen med en riktigt god frukostbuffé 👌

Vi traskade sedan ut från hotellet först emellan stånden på marknaden precis utanför och sedan mot citykärnan med Brandenburger Tor, Dinerdinering, Alexanderplatz med Primarkshopping genom att gå igenom parken "Tiergarten";

Det kanske var tur att det var sjuuukt mycket folk därinne , annars kunde det blivit mycket dyrare 🙈🙊

Men lite shopping blev det allt och nästa drag blev East side Gallery för ett besök på det lilla som var kvar av Berlinmuren.
Riktigt episkt och intressant att ha besökt.
Kidsen blir också allmänbildade på köpet 🙃

Efter denna upplevelse var det rätt gött att slå sig ner i en solstol med en drink 🍹

Innan det var dags att traska en liten stund till innan en taxi körde oss tillbaks till hotellet där kvällens middag fick intas då vi var helt slut 😴

Det var det vi hann med idag.

Imorgon är en annan dag och nu sover barnen sött och snart jag också 😴

Försenade men glada ändå

På väg till Landvetter fick jag ett sms att planet var försenat 40 minuter.

Väl på plats stod det ingenting förrän långt senare. Fick lite Flashback till januari 2010 med en 1,5 år gammal Elvira och gravid med Anton då vi fick vänta åtta timmar för att åka till Lanzarote...
Så länge behövde vi som tur var inte vänta denna gången utan det blev 50 minuter sent.
Vi hann roa oss med en liten barrunda för stora och små, lite bokköp (som vanligt ) och kortspel i lugn och ro

Så jäkla skönt att bara flyga en timme.

Man hann knappt upp innan man skulle ner igen 😅
Vi tog en taxi och en kvart senare var vi på hotellet 🙏
Vi checkade in och nu ligger vi alla och slösurfar... planen från allra första början var att kolla de närmsta omgivningarna , men det blev så sent så vi sparar krutet till imorgon då äventyret börjar på riktigt 🙌🏼

God natt från das slafen 😴